6 reguli alimentare de urmat in aceasta iarna pentru a te simti perfect

La fel cum iarna schimbi garderoba, asa ar trebui sa schimbi si dieta. Nu, nu vorbesc de a da salatele usoare de vara pe alimente grele, ci la alimentele potrivite pentru a evita efectele secundare ale racelilor si gripelor, tulburarea starii de spirit, uscarea pielii.

Iata 6 reguli alimentare pentru a te simti minunat in mijlocul iernii. Incepe noul an gandindu-te la sanatatea ta.

sanatatea-iarna

Regula #1 – Mananca peste pentru vitamina D

Zilele sunt mai scurte in zilele de iarna, iar tu iti iei tot mai putina vitamina D de la soare. Introdu in dieta ta somon, una din putinele surse de vitamina D. Tine cont: vitamina D contribuie la o stare de spirit buna, ne fortifica oasele, imbunatateste tonusul sexual, creste capacitatea sistemului imunitar.
De asemenea, somonul contine acizi grasi omega 3 benefici pentru inima si sanatatea mintala.
Cateva semne ale insuficientei de vitamina D sunt:
– transpiratia excesiva. Daca la temperaturi normale transpiri excesiv, daca iti transpira fruntea, in special, atunci ai putea sa iei in calcul faptul ca ai deficit de vitamina D. Indicat este sa iti faci cateva analize pentru a te convinge.
– slabiciune. Puterea musculara nu este o chestiune legata doar de fierul din organism. Deficienta de vitamina D te poate face sa te simti epuizat.
– dureri de oase. Cei care sunt diagnosticati cu artrita pot avea o insuficienta de vitamina D. Cel mai bine este sa te adresezi medicului specialist.
– depresie. Aceasta poate surveni si datorita deficitului de vitamina D. Mineralele au impact asupra creierului, dar si asupra hormonilor, cum ar fi serotonina, care afecteaza starea de spirit.

Prin urmate, pe timpul iernii consuma mai mult peste. Acesta poate fi sub forma de conserva, dar si peste la gratar, la cuptor, in salate, cum preferi…

Regula #2 – Mananca diversificat – colorat

legume-colorate

Cum poti sa ii oferi corpului tau combustibilul de care are nevoie? Mananca diversificat, bazeaza-te pe fructe si legume intr-o varietate de culori: brocoli verde, rosii, varza rosie, ardei galben, si iti vei asigura intreg spectrul de vitamine, minerale si fitochimicale pentru a sustine sistemul imunitar.
Incearca o salata plina de culoare pentru masa ta de pranz. Ce zici?

Regula #3 – Stoc de vitamina C

Vitamina C este ca un antidot pentru iarna. Aceasta reduce frecventa racelilor si poate imbunatati aspectul pielii tale, datorita capacitatilor sale de stimulare a colagenului.
Cantitatea necesara de vitamina C este pentru barbatii adulti este de 95 mg/zi iar pentru femeile adulte de 75 mg/zi. Atentie! Fumatorii au nevoie de un plus de vitamina C, deoarece tutunul fura din vitamine.
Alimente bogate in vitamina C: portocale, lamai, ananas, patrunjel, varza, rosii,, ardei iute.
Incearca apa cu lamaie. Aceasta este extrem de benefica pentru organism si iti va contribui la aportul zilnic de vitamina C.

Regula #4 – Da-i intestinului un impuls

Stiati ca intestinul nostru contine mai multe celule ale sistemului imunitar ca oricare alt intestin? Pastreaza intestinul sanatos prin hranirea lui cu probiotice care apara impotriva microorganismelor cauzatoare de boli. Studiile au aratat ca sportivii care au luat suplimente alimentare probiotice au avut cu 27% mai putine raceli si infectii gastro-intestinale.
Ce sa mananci pentru a-i da intestinului un impuls? Iaurt la micul dejun si varza acra al cina.

Regula #5 – Pastreaza-ti glicemia stabila

Odata cu zilele scurte de iarna si vremea mohorata, starea noastra de spirit poate avea de suferit. Ajut-o cu un regim alimentar care mentine nivelul de zahar din sange. Avand stabila cantitatea de zahar din sange, te ajuta sa te mentii calma.
Ce poti manca pentru a mentine nivelul echilibrat de sange din organism? Fulgi de ovaz, cimbru, oua, cereale integrale, carne de pui sau cartofi dulci la cuptor.

Regula #6 – Ai grija de nivelul serotoninei tale

Te deprima zilele de iarna intunecate? Serotonina este cea care poate declansa sentimentul de fericire. Pentru a optimiza absorbtia de serotonina, este nevoie de triptofan, un aminoacid care este blocul de constructie pentru serotonina. Mananca ton, tofu, spanac, fasole neagra, varza si fructe de mare, toate acestea asociate cu carbohidrati sanatosi, pentru a stimula absorbtia de serotonina.

Fii fericita iarna aceasta! Simte-te bine!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *