10 strategii pentru a manca mai putin de sarbatori

In luna decembrie  majoritatea ne pregatim de reuniuni de familie, de petreceri cu prietenii, si sarbatorirea cu fast a Craciunului si a Anului Nou.  

Cum la de aceste sarbatori mancarea si bautura este nelipsita, silueta ta poate fi in pericol. Printre atatea feluri de mancare, dulciuri si bauturi, putini sunt cei care pot rezista tentatiei. Nu este ceva rau daca mananci o bomboana de ciocolata si bei un pahar de sampanie, insa multe persoane exagereaza cu consumul in aceasta perioada.

mancare de sarbatori

Daca nu vrei sa cedezi ispitei, si vrei sa ai un regim echilibrat chiar si in perioasa sarbatorilor, poti urma sfaturile de mai jos:

1. Mananca din trei in trei ore
O buna masura pentru a evita exagerarea este sa mananci putin si des, adica la interval de 3 ore. Astfel nu iti va mai fi foame la momentul cinei sau al pranzului, si vei consuma echilibrat.

2. Evita aperitivele cu calorii
Inainte de cina sau de pranz, multe familii au obiceiul de a servi aperitive ca: alune, covrigei, fructe uscate. Acestea sunt bogate in calorii si nu ar trebui consumate in exces.

3. Opreaza pentru fructe
Satisfa-ti pofta de dulce cu ajutorul fructelor. Daca nu poti rezista tentatiei ciocolatei, poti manca insa in cantitati mici.

4. Nu exagerea cu preaprarea alimentelor
Nu pregati foarte multe feluri de mancare, sau portii mari pentru Craciun si Anul Nou. Atunci cand acestea raman, esti tentata sa le mananci a doua zi.

5. Evita bauturile alcoolice
Sarbatorile de iarna sunt de obicei sarbatorite cu multe bauturi : bere, vin, sampanie, etc.
Fereste-te de excesul de alcool. Daca totusi vrei sa bei un pahar, alege vinul sau sampania, au mai putine calorii.

6. Bea apa
In locul bauturilor carbogazoase, sau a altor sucuri din comert, consuma apa. Apa iti satisface setea si hidrateaza organismul.

7. Pregateste mancare sanatoasa
Daca esti gazda, nu exagerea cu cantitatea de hrana si cu alimentele calorice. Serveste multa salta si legume fara maioneza. Alege carnea slaba.

8. Fa abuz de salata
Daca esti invitata la cina iar alimentele nu sunt dintre cele mai sanatoase, atunci ar fi bine sa le combini cu multa salata. Aceasta iti va umple stomacul si nu vei simti nevoia de a consuma alte alimente nesanatoase.

9. Mananca salata inainte de a merge la petrecere.
Mananca o salata inainte de a pleca de acasa, si astfel nu vei mai exagera cu mancarea la petrecere.

10. Sarbatoreste altfel
Aminteste-ti ca Anul Nou si Craciunul sunt doua momente inportante care nu constau numai in mancare si bautura. Pune accentul mai mult pe compania familiei si a prietenilor decat pe mancare.

 Citeste si cele 10 sfaturi penru a slabi cu placere

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *