Lupta cu kilogramele in plus dupa sarcina

Se spune ca o femei are nevoie de 9 luni pentru a deveni mama, iar o mama are nevoie de alte 9 luni pentru a redeveni femeie!  Asa ca nu te stresa in ceea ce priveste silueta ta dupa nastere. Cu rabdare si putin efort iti vei recapata silueta.

Odata cu nasterea, greutatea scade cu 6-7 kg, iar ceea ce ramane in plus reprezinta pentru tinerele mamici o adevarata bataie de cap. Nu te grabi cu slabitul si curele de slabire. Un regim drastic imediat dupa sarcina iti poate dauna atat tie cat si copilului, mai ales daca alaptezi. Micutul are nevoie de un lapte sanatos, pentru a creste sanatos, si asta ii poti oferi doar avand tu o alimentatie sanatoasa.

cum slabesti dupa sarcina 1

Ideea ca mama poate sa manance oricat si orice pentru a avea mai mult lapte este doar un mit. In realitate este nevoie de o alimentatie variata si echilibrata, fara exces de grasimi, fainoase, dulciuri, dar bogata in vitamine, calciu, proteine si fier.

Perioada de alaptare impune o alimentatie bogata in vitamine si minerale. Se estimeaza ca necesarul de:
– vitamina B1 creste cu 50% (drojdie de bere, fasole, mazare);
– vitamina B2 cu 50-55% (lapte, oua, carne, spanac);
– vitamina B6 creste cu minum 30% (carne de vita, de pasare, galbenus de ou);
– vitamina A creste cu 75%;
– vitamina D cu 300% (ulei de peste, lapte, frisca, nuci, migdale);
– vitamina E cu 75% (ulei vegetal, arahide, nuci);
– vitamina C cu 50% ( legume si fructe proaspete).

Consuma cat mai multe proteine de origine animala deoarece reprezinta o sursa excelenta de fier.
Pune accent pe grasimile vegetale, care contin o serie de componente lipidice deosebit de importante pentru dezvoltarea fizica si psihica a copilului.
Glucidele trebuie consumate moderat.
Consuma cat mai multe lactate. Sunt bogate in calciu, fiind util sistemului osos al sugarului.

Reducerea aportului caloric si nutritiv in vederea scaderii in greutate prezinta riscul ca laptele matern sa aibe o valoare biologica mai scazuta, ceea ce nu este deloc bine pentru dezvoltarea copilului tau.

Elimina din alimentatie mezelurile, excesul de sare, bauturile acidulate, cafeau, si alcoolul.
Evita alimentele prea condimentate, afumaturile, conservele de carne sau peste, ceapa si usturoiul. O serie de compusi din alimentele mentionate trec in laptele matern si-i imprima un gust neplacut sau particularitati cu efect digestiv nedorit asupra micutului.
Evita duciurile concentrate intrucat predispun la ingrasare, iar pe de alta parte valoarea lor nutritiva este redusa prin lipsa unor cantitati adecvate de saruri minerale si vitamine. Inlocuieste dulciurile cu fructe si legume.
Este important ca orele de masa sa fie respectate. Cel putin 5-6 mese pe zi fara a se depasi aportul caloric consumat zilnic.
Mesteca alimentele cat mai lent. Asculta-ti cerintele corpului. Mananca numai cand iti este foame si incearca sa consumi intotdeuana alimente proaspete si sanatoase.

In loc sa iti faci griji despre ce nu ar trebui sa mananci, mai bine alege cu grija ceea ce consumi. Scopul este sa arzi caloriile pastrandu-ti in acelasi timp sanatatea.
Plimbarea zilnica alaturi de copilul tau este cea mai buna si la indemana solutie de a face miscare.

Daca vrei sa slabesti dupa sarcina este bine de stiut:
– cerealele nu trebuie combinate cu fructele acide si dulciurile;
– ouale si carnea nu se inteleg cu laptele, fructele si legumele acide;
– leguminoasele nu trebuie consumate cu laptele, dulciurile, fructele si grasimile animale;
– legumele verzi nu se inteleg cu laptele;
– fructele dulci nu se  nteleg cu fructele acide, carnea, pestele, ouale, laptele, cerealele, painea si cartofii.

Este indicat sa consumi zilnic:
– o portie de cruditati;
– o salata de legume proaspete;
– fructe proaspete;
– cereale – 2 felii de paine integrala sau musli;
– 1 pahar de lapte, sau un iaurt natural;
– 2 litri de lichide.

Ultimele comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *