Dieta mediteraneana – o dieta sanatoasa

Atunci cand vrei sa slabesti, cel mai important lucru este sa nu te infometezi. Adopta un regim sanatos si nu priva organismul de nimic din ceea ce el are nevoie.

Una dintre cele mai sanatoase diete este: dieta mediteraneana. Cea care a si primit laude din partea Organizatiei Mondiale a Sanatatii.dieta mediteraneana

Pe ce se bazeaza dieta mediteraneana? Consumul alimentelor in stare proaspata, mancatul acestora pe indelete si activitate fizica regulata.

Dieta mediteraneana te ajuta sa ai un stil de viata sanatos dar si sa scazi in greutate. Dieta inlocuieste alimentele nesanatoase, bogate in grasimi si substante chimice, cu alimente bogate in fibre, vitamine si minerale, sarace in grasimi saturate.

Dieta mediteraneana nu impune un meniu gata elaborat. Trebuie doar sa respecti piramida alimentara si sa iti controlezi portiile de mancare in functie de necesitati.

Dieta mediteraneana te indruma:

– Consuma zilnic: alimente bogate in nutrienti si vitamine: legume, fructe, cereale intergrale (faina integrala), ulei de masline, nuci, seminte, fasole, apa (min 2 litri) si vin (1 pahar)

– Consuma saptamanal: carne de pui, oua, braza, iaurt, peste si fructe de mare.

– Consuma lunar: carne rosie (vita, vanat, miel, porc) si dulciuri.

piramida-dieta-mediteraniana

Daca obisnuiai sa consumi zilni alimente pe care trebuie sa le consumi lunar, atunci nu este indicat sa renunti brusc la acest obicei. Toate schimbarile se fac treptat, pentru a nu bulversa organismul si pentru a face din aceasta dieta un stil de viata sanatos.

Dieta mediteraneana recomanda de asemenea mancatul pe indelete ce va duce in timp la micsorarea portiilor de mancare. Stomacul transmite semnal creierului, ca este plin, cu 20 minute intarziere. De aceea, mancand incet, iti permite sa recunosti sentimentul de satietate si te vei opri din mancat.

Vinul rosu are si el un rol extrem de important in cadrul dietei mediteraneene. Desi are multe calorii, vinul este considerat un aliment -medicament. Acesta este un puternic antioxidant si ajuta la reducere riscului cardiovascular.
Indicat este sa nu combinati vinul cu alte bauturi si sa il consumati cu moderatie. 120 ml/zi – femei, 150 ml/zi – barbati.

Dieta mediteraneana recomanda:

consumul de ulei de masline extra virgin. Este bogat in antioxidanti si bogat in grasimi nesaturate, prevenind cresterea colesterolului
excluderea din dieta: untul, margarina, maioneza, mezelurile procesate
consumul de lactate sa se realizeze rar, si atunci lactate degresate.
consumul plantelor aromate: bucuioc, oregano, patrunjel, marar, piper, etc.

Dieta mediteraneana este opusa sedentarismului, asa ca faceti cat mai multa miscare!

Sursa foto: topdiete.ro

 

 

Ultimele comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *