Dieta Hay – combinarea sanatoasa a alimentelor

Dieta Hay nu este doar o dieta ci poate fi un mod sanatos de viata. Ea presupune combinarea corecta a alimentelor.
Dieta Hay te poate ajuta la combaterea anumitor afectiuni dar cu ajutorul ei poti si sa scazi usor in greutate.

In cazul in care ai probleme digestive, aceasta dita este tot ceea ce iti trebuie. Singura regula a dietei este sa nu combini la aceeasi masa alimente cu amidon si alimente cu proteine.
De exemplu: carne (proteine) cu cartofi (amidon), paste (amidon) cu branza (proteine).

Dieta Hay mai presupune ca intre mese sa existe o pauza de 3 ore, iar gustarile sa fie neutre, adica alimente fara proteine sau amidon.

Vezi si: Cand si cum sa mananci pentru a slabi

Alimente proteice:

  • carnealimente proteice
  • carne de pasare
  • vanat
  • peste si crustacee
  • oua
  • fructe (cu exceptia celor cu amidon)
  • alune
  • soia
  • tofu
  • lapte
  • iaurt
  • branzeturi (fara branza topita si ricotta)
  • vin 

Alimente cu amidon: 

  • cartofialimente cu amidon
  • parumb
  • paine si fainoase
  • ovaz, grau, orz
  • orez
  • mei si secara
  • iarba rosie
  • fructe dulci
  • banane
  • papaia si mango
  • struguri dulci
  • bere
  • paste

Alimente neutre:

  • toate legumele (cu exceptia celor mentionate in grupul celor cu amidon)
  • nucialimente neutre
  • unt si smantana
  • branza topita si ricotta
  • galbenus de ou
  • ulei de floarea soarelui, ulei de masline si ulei de susan
  • linte si mazare
  • fasole si nautu
  • toate semintele
  • ierburi si mirodenii
  • stafide
  • miere si sirop de artar

!!! Laptele si iaurtul au un continut scazut de proteine, si pot fi folosite in combinatie cu alimente care contin amidon.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *