Sfaturi pentru o cura de slabire sanatoasa

cura de slabire sanatoasa Cura de slabire trebuie astfel condusa, incat organismul sa fie obligat sa consume din rezervele proprii, fara sa apara o scadere a puterii de munca sau o senzatie de oboseala sau de slabiciune. 

Pentru consumarea rezervelor, exista doua posibilitati si anume:

  • cresterea consumului de calorii prin activitatea fizica
  • indicarea unei alimentatii cu valoare nutritiva inferioara necesitatilor organismului

Combinand aceste doua posibilitati, se realizeaza o micsorare a greutatii corporale, care nu numai ca nu va fi insotita de fenomene neplacute, ci dimpotriva, iti va da o stare placuta.

Scaderea in greutate nu trebuie, in nici un caz, sa depaseasca 1,5 – 2 kg pe luna.

Pentru intensificarea arderilor in organism, se recomanda in special, la cei cu job sedentar – exercitii fizice, gimnastica, mers pe jos sau cu bicicleta, ascensiuni, etc. Bineinteles, la stabilirea felului de exercitiu fizic se va tine cont de varsta si de starea de sanatate a persoanei respective.

Regimul alimentar se va stabili astfel incat sa nu contina mai mult de 1500 calorii pe zi sau in unele cazuri, sa contina chiar sub 1000 calorii.

Ratiile alimentare se refera in primul rand la grasimea de orice fel, apoi la fainoase (paine, paste, biscuiti) si dulciuri. Sunt permise legumele  preparate fara grasime sau numai cu foarte putina grasime, fructele proaspete, carnea slaba de vaca, pasare sau peste. Mesele trebuie alcatuite astfel incat sa contina alimente in volum suficient, pentru a da senzatia de saturare. In caz contrar, regimul nu va fi respectat. Trebuie evitate “micile gustari” dintre mese, in special dulciurile, ciocolata, mezelurile, etc. Sunt permise, insa, fructele, sau cate o jumatate de pahar de lapte.

Foarte recomandate sunt zilele de lapte sau de fructe, in care se va consuma fie 1 – 1,5 l lapte neindulcit, fie 1,5 kg fructe, fara a consuma alt aliment, nici macar paine.

O mare parte din greutatea persoanelor obese este reprezentata de apa retinuta in tesuturi. Pentru a elimina aceasta apa se vor reduce, pe cat posibil, lichidele consumate (supe, ciorbe, bauturi diverse), dar mai ales cantitatea de sare din alimente.

Citeste si cele mai frecvente greseli intr-o dieta

Ultimele comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *