Cum sa te motivezi ca sa tii dieta

Dietele sunt adevarate provocari pentru noi, fetele. In majoritatea cazurilor, este aproape imposibil sa tii o dieta corecta, cap-coada, fara sa trisezi macar un pic. Sunt prea multe tentatii in jur si, de cele mai multe ori, adevarul este ca ne lipseste vointa.

Cu toate stim sentimentul acela de entuziasm impletit cu ambitie cand, intr-o zi de luni, ne apucam de o dieta stricta si chiar ne tinem de ea cateva zile. Mai apoi, organismul nostru incepe sa isi ceara drepturile si, intr-o seara, pe nesimtite, cedam si infulecam o pizza si o galetusa intreaga de inghetata. Adio dieta!

dieta

In primul rand, cel mai important este sa alegem o dieta realista si sa verificam bine lista alimentelor permise. Dietele care cer infometare sau consumarea unui singur aliment au foarte putine sanse de reusita si, in plus, ne vom confrunta mai mult ca sigur cu efectul yo-yo si vom pune la loc tot ce, cu greu, am reusit sa dam jos.

Ca sa reusim sa ne mentinem motivate, este important sa alegem diete in care putem consuma alimente care ne plac; nu poti alege o dieta in care se cere sa consumi foarte multa carne, atunci cand tu esti adepta legumelor si nu poti alege o dieta bazata pe supa de varza, atunci cand tu urasti varza. Sunt atat de multe retete si atat de multe meniuri de dieta, incat este imposibil sa nu gasesti una care sa fie pe gustul tau. De cele mai multe ori, ne pierdem motivatia si dorinta de a tine dieta ca la carte si pentru ca nu mai simtim deloc placerea mancatului, consumand alimente care nu ne plac.

Mai apoi, stai cat mai departe de ispita. Roaga-ti prietenii sa nu va mai intalniti la restaurant si nici la Food Court in mall. Alege o cafenea linistita, care sa nu aiba nimic tentant de mancare. Daca trebuie sa iesi in oras intr-un loc care te-ar putea tenta, mananca bine inainte sa pleci de acasa. In felul acesta, daca vei fi satula, sunt mai slabe sansele sa calci stramb cu o prajitura sau ceva fast food. Atunci cand le vezi in fata, mai ales pe stomacul gol, intervine o senzatie combinata de pofta si foame si ai toate sansele sa uiti de tot de motivatie.

Apeleaza la tot felul de trucuri, descarca pe mobil aplicatii care sa iti numere caloriile, care sa te motiveze, pune-ti pe wallpaper o poza cu tine cand erai mai slaba sau o poza inspirationala, la fel si pe usa frigiderului.

Propune-ti sa bei 2 pahare de apa, unul dupa altul, de fiecare data cand iti este foame si tine-te de aceasta propunere.

Nu in ultimul rand, lipeste pe perete un calendar vizibil si seteaza o data clara la care vrei sa ajungi la un numar de kilograme. Atunci cand scopurile sunt formulate foarte precis, ai mai multe sanse sa mentii motivatia la cote inalte.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *